keep it simple & do it well.

ni som följer mig på instagram vet ju att en stor del av min fritid ägnas åt att sy och sticka. tillbehör såsom nålar och annat köper jag helst här: merchant & mills, inte minst för de vackra förpackningarnas skull. filosofin bakom det här företaget och som dess ägare carolyn denham och roderick field har är precis samma tankar som jag har om att göra mina egna kläder. att det finns en tillfredsställelse i att göra sina egna kläder. i hantverket och arbetet som ligger bakom. i att skapa något hållbart. jag är ju utbildad tillskärare och sömmerska (mer om det i ett annat inlägg) och detta är något som ligger mig varmt om hjärtat.


det är lätt att tro att det här är ett gammalt anrikt företag, av formspråket om inte annat, men så är det inte. 2010 startade carolyn och roderick merchant & mills i ett led att återupprätta sömnaden som ett hantverk att vara stolt över. ta en titt på deras sida och på filmen som ligger under 'blogg'. även om du inte syr är inspirations-faktorn hög.
jag blir så innerligt glad i hjärtat när jag ser sånt här.

keep it simple and do it well som de säger där borta i england . true that.

bild: från merchant & mills


1 kommentar: